حرف های یک عمرانی

حرف های یک عمرانی

لطفا ما را از نظرات خود بی نصیب نفرمایید.

پیوندها

ایزوگام خوب چه ایزوگامیه؟

حسین سرکانی | سه شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۱، ۰۴:۵۹ ب.ظ

مدیر‌کل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارشناسان این اداره‌کل ویژگی‌هایی چون درصد افزایش طول نسبی مقاومت کششی، مقاومت پارگی، جذب آب، مقاومت در برابر اشعه UV، فرسودگی حرارتی در هوا، انعطاف‌پذیری در سرما، پایداری حرارتی، نفوذ ناپذیری در برابر آب، ضخامت، وزن واحد سطح را مورد کنترل و آزمون قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: ایزوگام‌های نامرغوب بوی نامطبوعی از مازون (گازوئیل صنعتی) از خود خارج می‌کنند که این بو به دلیل استفاده مواد پلیمری و یا پودرهای معدنی به جای پلیمر و یا قیر مرغوب است، روش دیگر در تشخیص ایزوگام مرغوب این است که دست خود را بر روی قسمتی از ایزوگام که لایه‌های خارجی آن را پوشش نداده‌اند کشیده در صورتی که مواد سیاه‌رنگ ایزوگام به دست منتقل نشود مشخص می‌شود که در این نوع ایزوگام از مواد پلیمری و قیر مرغوب استفاده شده و کیفیت ایزوگام خوب است.
محمدی ابراز کرد: واقعیت این است که استفاده از عایق‌های رطوبتی نامطلوب در ساختمان‌ها مشکلات فراوانی را همچون تخریب بخش‌هایی از ساختمان و متحمل شدن هزینه‌های بسیار برای ساکنان آن به همراه دارد. وی گفت: متأسفانه به دلیل نبود آگاهی‌های لازم از سوی شهروندان نسبت به ویژگی‌های عایق رطوبتی مطلوب و مرغوب و نیز تبلیغات ناسالم برخی شرکت‌ها، مشکلات ناشی از این امر بیش از پیش بر شهروندان تحمیل می‌شود.
مدیر‌کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد درباره چگونگی شناسایی ایزوگام مرغوب گفت: تنها راهی که شهروندان می‌توانند ایزوگام مرغوب را از نامرغوب تشخیص دهند این است که لایه عایق با هر قدرت کششی پاره نشود و در صورت تا شدن از پشت، نشکند. محمدی اذعان داشت: عایق‌های رطوبتی ساختاری متشکل از الیاف صنعتی یا آلی به صورت بافته یا نبافته شده است که با ترکیبات قیری اصلاح شده یا مواد پلیمری آغشته شده و به عنوان یک عایق پیش ساخته برای محافظت از بام در مقابل باران، برف و نم رطوبت بکار گرفته می‌شود.
وی گفت: ایزوگام انجام شده پس از اولین بارندگی خود را نشان می‌دهد اگر در این مرحله مشکلی نداشته باشد تا سال‌های زیادی دوام می‌آورد و میانگین عمر یک عایق خوب 15 سال است

  • حسین سرکانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی